veelgestelde vragen

persoonlijke gegevens, privacy en cookies

Hoe wordt er omgegaan met mijn gegevens?

Je beheert je eigen gegevens en je kunt ze op ieder moment wijzigen of verwijderen. We gebruiken je gegevens uitsluitend voor wat noodzakelijk is om jou een goede en persoonlijke service te kunnen bieden. Klik hier om ons privacy beleid te bekijken.

Waar vind ik informatie over cookies?

Als je gebruik maakt van het internet worden je voorkeuren onthouden door middel van cookies. Dit zijn kleine tekstbestanden die door je browser worden opgeslagen. Wij maken gebruik van cookies om jouw gebruikservaring te verbeteren en een optimale functionaliteit te bieden, zoals de inhoud van je winkelwagen of de integratie met Social Media. Klik hier voor meer informatie over cookies.

Hoe maak ik een account aan?

Klik rechts bovenaan de pagina op het icoon naast het winkelmandje. Vul je e-mailadres in bij het onderdeel 'registreren' en klik vervolgens op 'registreren'. Je ontvangt een e-mail met daarin een link om je account te activeren. Klik hier om direct een account aan te maken.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

Klik onderaan de pagina op ‘Wachtwoord vergeten?’. Of klik hier om het direct te wijzigen. Vul je e-mailadres in en klik op ‘reset wachtwoord’. Er wordt een link naar je e-mailadres gestuurd om je wachtwoord te wijzigen.

Waar kan ik mijn persoonlijke gegevens bekijken en wijzigen?

Klik onderaan de pagina op 'mijn account' en daarna op 'accountgegevens' of 'adres'. Hier kun je je gegevens wijzigen. Klik daarna op 'opslaan'. 

Klik hier om direct je accountgegevens te bekijken of te wijzigen.

Klik hier om je adres te bekijken of te wijzigen.

bestellen en betalen

Hoe plaats ik een bestelling in de webshop?

Dit gaat heel gemakkelijk. We adviseren je wel om een account aan te maken. Dat maakt het bestellen in de toekomst gemakkelijker, maar het is niet verplicht. Klik hier om direct een account aan te maken.

Selecteer het product wat je wilt aanschaffen. 

Selecteer de juiste maat. Selecteer de maat door op de cirkel van je keuze te klikken. De cirkel wordt zwart omlijnd en je keuze is bevestigd. Om de juiste maat te selecteren kun je ook gebruik maken van jouw 'size-buddy'. Vul hier een aantal gegevens in die gaan over jouw postuur en je krijgt een advies op maat.

Wanneer je een artikel, maat en het aantal stuks hebt gekozen, klik je op 'toevoegen aan winkelwagen'. Je kunt nu rustig verder winkelen, je artikel blijft een half uur bewaard in de winkelwagen.

Ben je klaar met winkelen en wil je jouw bestelling afronden? Klik dan op de winkelwagen rechts bovenaan en controleer je bestelling. Heb je een waardebon met kortingscode ontvangen en wil je deze gebruiken? Vul de code in en klik op 'waardebon toepassen'. Klik vervolgens op de groene knop 'doorgaan naar afrekenen'. Heb je geen waardebon met kortingscode, klik dan direct op 'doorgaan naar afrekenen'.

Bestel je voor de eerste keer of ben je niet ingelogd, dan kun je alsnog een account aanmaken of inloggen. Wanneer je bent ingelogd worden je adres- en factuurgegevens direct ingevuld. Controleer deze gegevens ook nog even. Wil je jouw bestelling, bijvoorbeeld als cadeau, laten afleveren op een ander adres? Klik dan op 'verzenden naar een ander adres' en vul het afleveradres in.

Klik op de gewenste betaalmethode. Wij bieden de optie om te betalen via creditcard, iDEAL of PayPal. Klik hierna op de groene knop 'bestelling plaatsen en betalen'.

In deze beveiligde omgeving wordt je bestelling en betaling afgerond. Je ontvangt een bevestiging per e-mail van jouw bestelling en betaling. Zodra jouw bestelling is verwerkt ontvang je jouw bestelling op het door jou aangegeven adres.

Hoe weet ik of mijn bestelling goed is aangekomen?

Na plaatsing van jouw bestelling en betaling ontvang je een bevestiging per e-mail. Mocht je deze mail niet ontvangen hebben, controleer dan voor de zekerheid je spam-box of de map ongewenste mail. Wanneer je na een uur geen mail van ons ontvangen hebt neem dan contact op via logistics@common-era.nl.

Kan ik mijn bestelling bij iemand anders laten bezorgen?

Als je jouw bestelling plaatst kun je ervoor kiezen deze op een ander afleveradres te laten bezorgen. Klik hiervoor op 'verzenden naar een ander adres'.

Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Het wijzigen of annuleren van een bestelling kan door zo snel mogelijk een e-mail te sturen aan logistics@common-era.nl. Dit kan nog tot het moment dat de bestelling is doorgegeven aan onze vervoerder. Mocht je bestelling al verwerkt en onderweg zijn, dan is wijziging of annulering helaas niet meer mogelijk. In dat geval kun je jouw bestelling het beste retourneren.

Een artikel of maat is uitverkocht. Wanneer kan ik dit bestellen?

Als een artikel, maat of kleur niet meer te bestellen is dan vermelden we bij het artikel wanneer dit weer beschikbaar is. Staat het er niet bij en je kunt toch geen bestelling plaatsen, laat het ons weten via logistics@common-era.nl.   

Er ontbreekt iets aan mijn bestelling, wat nu?

Wanneer je een artikel mist maar je hebt er wel voor betaald, neem dan contact op via logistics@common-era.nl. Vermeld in deze mail altijd jouw ordernummer en artikelnaam, kleur en maat. Wij zullen in het systeem nakijken wat er mis is gegaan. Mocht het ontbrekende artikel bij ons op voorraad zijn dan zullen wij het ontbrekende artikel gratis aan je toesturen. Als het artikel niet meer op voorraad is dan zullen wij het bedrag van dit artikel aan je terugbetalen.

Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat moet ik doen?

Als je een verkeerd artikel hebt ontvangen wat omgeruild kan worden, dan kun je dit gratis retourneren. Neem contact op via logistics@common-era.nl en vermeld in jouw mail het ordernummer, naam van het artikel, kleur en maat. Vul het retourformulier in wat is bijgevoegd in jouw ontvangen pakket en voeg deze toe aan het pakket wat je retour wilt sturen. Gebruik de verzendsticker voor retour die bij de bezorging van je pakket is meegeleverd. Zodra je retour is ontvangen sturen wij het correcte artikel zo snel mogelijk naar je toe.

Wat zijn de betaalmethodes?

Je winkelt bij ons in een beveiligde omgeving. Je kunt bij ons betalen met iDEAL, creditcard (Visa, Mastercard, Amercian Express) of met een cadeaukaart.

Ik krijg een foutmelding bij het betalen, wat nu?

Vervelend. Controleer eerst je creditcard, PayPal of bankrekening om te zien of het bedrag daadwerkelijk is afgeschreven. Is dit het geval? Het kan even duren voor de betaling bij ons binnenkomt. Het moment dat wij de betaling hebben ontvangen geldt voor ons systeem als 'moment van bestellen'. Je ontvangt een bevestiging per –email zodra de betaling bij ons is ontvangen. Ontvang je na een uur nog steeds geen e-mail en is het bedrag wel van je rekening afgeschreven, neem dan direct contact met ons op via logistics@common-era.nl. We lossen dit dan zo snel mogelijk op!

verzending en levering

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

We doen ons best om jouw bestelling binnen 1-2 werkdagen te bezorgen. Dit geldt voor leveringen in alle landen waaraan we leveren. Voor het leveren van onze pakketten werken we samen met een externe vervoerde. Omdat we hiervan afhankelijk zijn kunnen we bovenstaande leveringstijden niet garanderen.

Wat zijn de verzendkosten?

Bij bezorging aan adressen in Nederland zijn de verzendkosten € 4,95. Bij bestellingen vanaf € 150,00 en leveringen aan adressen in Nederland, België en Duitsland is de bezorging gratis. Zie hieronder de tarieven voor verzending naar andere landen.
België
€ 7,95
Duitsland
€ 7,95
Luxemburg
€ 8,95

Als ik meerdere bestellingen plaats op dezelfde dag, betaal ik dan meer verzendkosten?

Bij iedere bestelling onder de € 150,00 betaal je verzendkosten. Iedere afgeronde en betaalde bestelling wordt geregistreerd als aparte bestelling. Het kan dus voordeliger zijn om in één keer te bestellen.

In welke andere landen kan ik mijn bestelling ontvangen?

Wij verzenden bestellingen naar België, Duitsland en Luxemburg.

Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

Jouw bestelling wordt bezorgd met DHL Parcel. Op het moment dat jouw bestelling is verwerkt ontvang je een e-mail met het trackingnummer. Hiermee kun je de verzendstatus van je bestelling volgen op www.dhlparcel.nl.

Wordt mijn bestelling op een duurzame manier bezorgd?

Jouw pakketje wordt bezorgd via DHL Parcel. DHL werkt hard aan de verduurzaming van hun onderneming. Eén van de doelen is om zo snel mogelijk de uitstoot te reduceren tot nul. Er zijn hierin al flinke stappen gezet door bijvoorbeeld de bezorgauto's op stroom te laten rijden. Inmiddels heeft DHL de grootste vloot elektrische bestelauto's. De CO2 die nu nog wél wordt uitgestoten compenseert DHL door te investeren in onder andere grootschalige herbebossingsprojecten. Deze zorgen lokaal weer voor sociale en economische voordelen. Voor meer informatie, kijk op www.dhlparcel.nl/nl/consument/duurzaamheid.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben wanneer mijn bestelling wordt bezorgd?

Je bestelling wordt bezorgd met DHL Parcel bezorgd op het adres wat je hebt opgegeven. Wanneer je niet thuis bent zal de bezorger een briefje achterlaten. Je bestelling is mogelijk bij de buren bezorgd of anders naar het dichtstbijzijnde servicepunt gestuurd. Met het trackingnummer kun je op www.dhlparcel.nl terugvinden bij welk servicepunt jouw pakket zich bevindt. Vergeet niet je legitimatie mee te nemen als je jouw bestelling gaat ophalen.

retourneren en ruilen

Hoe kan ik retourneren?

Mocht je niet tevreden zijn met (een deel van) jouw aankoop, dan kun je jouw artikel(en) binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Dit kan eenvoudig door de retour aan te melden op www.common-era.nl/aanmelden-retour. Vul het retourformulier in wat is bijgevoegd in jouw ontvangen pakket en voeg deze toe aan het pakket wat je retour wilt sturen. Gebruik de verzendsticker voor retour die bij de bezorging van je pakket is meegeleverd.

Wat zijn de kosten voor retourneren?

De retourkosten voor retourneren zijn voor eigen rekening. Als je een verkeerd artikel hebt ontvangen zijn de kosten voor retournering voor ons.

Waar moet ik op letten als ik een artikel retourneer?

Uiteraard moet je een artikel passen, geen probleem natuurlijk. Een artikel dient als volgt te worden geretourneerd: ongebruikt, ongewassen, zonder vlekken (zoals voedsel, drank, make-up), vrij van geurtjes of rook van sigaretten. Voer zelf geen reparaties uit. Ook dienen alle labels en hangtags nog bevestigd te zijn.

Kan ik iets retourneren zonder originele verpakking?

Dat kan uiteraard. Zorg ervoor dat de originele labels aanwezig zijn en dat het wordt verzonden in een degelijke verpakking, waardoor het artikel niet beschadigd raakt tijdens transport.

Kan ik een artikel ruilen?

Je kunt je artikel(en) ruilen door je eerdere aankoop te retourneren en vervolgens direct een nieuwe bestelling te plaatsen. Als het nieuwe artikel beschikbaar is houd er dan rekening mee dat dit een nieuwe bestelling is en dat deze ook vooraf betaald dient te worden. Vanwege technische redenen kunnen wij bestellingen niet met elkaar verrekenen. Zodra jouw retourzending is binnengekomen wordt deze zo spoedig mogelijk verwerkt. Het aankoopbedrag van de retourzending wordt met hetzelfde betaalmiddel terugbetaald als waarmee je hebt betaald.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Wanneer jouw retourzending is ontvangen sturen wij je een e-mail ter bevestiging. De terugbetaling gebeurt zo snel mogelijk, binnen 5 werkdagen. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je hebt betaald.

Ik ben mijn retourformulier kwijt.

Mocht je jouw retourformulier kwijt zijn, print dan de orderbevestiging uit die je per e-mail hebt ontvangen en voeg deze toe aan het retourpakket. Let er wel op dat je jouw retour eerst online aanmeldt.

Kan ik een artikel retourneren of ruilen dat is aangekocht met een cadeaukaart?

Ja, ook dit kan geretourneerd of geruild worden. Voor het bedrag dat is betaald met een cadeaukaart wordt opnieuw een kortingscode aangemaakt. Zodra jouw retourzending is binnengekomen, ontvang je van ons per e-mail een nieuwe kortingscode. Als je het artikel wilt ruilen kun je het beste wachten totdat je de nieuwe kortingscode hebt ontvangen. Vervolgens plaats je een nieuwe bestelling.

klachten en garantie

Ik heb een klacht, wat kan ik doen?

Wanneer een artikel, ondanks de zorgvuldige kwaliteitscontrole en hoge kwaliteitseisen toch reden geeft tot retourneren (zoals product- of fabricagefout), meld dit dan zo snel mogelijk via www.common-era.nl/aanmelden-retour. Vermeld in deze mail het ordernummer, artikelnaam, maat en kleur. Vermeldt ook de reden van de klacht. Mocht het nodig zijn dan kunnen we je vragen om meer informatie over de klacht. Als de klacht gegrond is zorgen wij binnen 3 werkdagen voor een nette en snelle afhandeling. Heb je een klacht over onze website, service of iets anders, neem dan contact op met joinus@common-era.nl. Wij zullen hierop binnen 14 dagen een reactie geven.

Waar vind ik de garantievoorwaarden?

Naast de door ons gehanteerde retourtermijn, als ook onze hoge kwaliteitseisen, gelden te allen tijde de wettelijke regels met betrekking tot garantie. Dit houdt bijvoorbeeld in dat wij verantwoordelijk zijn voor de geleverde producten en dat deze moeten voldoen aan de eigenschappen die je daar redelijkerwijs van mag verwachten.
webdesign by Brandrsprivacy policy
copyright © common|era
usercartmagnifier linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram